onsdag 14. mai 2008

Trygt å fly til Tsjekkia?

Ja, det er trygt. Men som ivrig Tsjekkia-turist blir man litt skremt nå man leser en sak som denne. Et Norwegian-fly fra Praha til Trondheim måtte snu og nødlande på grunn av brann i det elektiske anlegget. Landingen var hard og et hjul punkterte.

Ting som dette får meg til å ville ta bussen neste gang jeg skal reise til Tsjekkia. Jeg vet jo at det er supertrygt å fly, men litt irrasjonell må man få lov til å være.

Jeg pleier faktisk å fly tsjekkiske CSA når jeg er på reise til Tsjekkia, men ikke noe vondt om Norwegian, de er min soleklare favoritt blant norske flyselskaper.

Jeg håper passasjerene kom seg vel hjem til slutt og at de hadde en flott ferie i Praha. Det regner jeg vel egentlig med at de hadde.:)

2 kommentarer:

observer sa...

Forstår ikke logikken din, fordi slikt skjer med fly over hele verden fra tid til annen. Hvorfor skulle det være noe mindre trygt å fly til den tsjekkiske republikk?

En ting til, flyselskapet het CSA(CeskoSlovenskoAerline) under kommunisttiden, det heter nå Czech Ailines.

Unknown sa...

Spør heller om det er trygt å reise til Trondheim. Det var jo dit flyet skulle.
Egentlig tror jeg ikke flyet visste helt hvor det var. Kanskje sjåføren hadde en liten peiling, men flyet kunne jo ha trodd at de var i Afrika. Der er det jo mange ulykker.